Friday, July 15, 2011

Kisah Zuriat Waheeda


Pasangan yang ditemukan dalam program Cafe Akhil Hayy di saluran Astro Oasis itu bagaimanapun tidak terlalu memikirkan kehadiran anak kerana sibuk dengan pembikinan album berunsur dakwah baharu Akhil dan juga urusan perniagaan umrah.
Album kelima Akhil yang bakal dipasarkan pada Syawal ini begitu istimewa kerana ia juga mendapat sentuhan lirik daripada isterinya.
“Album ini akan menampilkan beberapa kelainan kerana saya akan menyanyikan lagu hasil nukilan isteri saya.
“Bukan mudah untuk menyanyikan lagu yang berentak World Music, tetapi selepas mendengarnya beberapa kali, saya yakin peminat-peminat akan menggemari lagu-lagu yang terdapat di dalam album ini,” kata Akhil yang mempertaruhkan lapan buah lagu di dalam albumnya.
Beralih kepada Waheeda pula, katanya, terdapat dua buah lagu yang ditulis khusus buat Akhil iaitu Ighfir Zdunubi (Ampunkan Daku) dan Subhanak (Maha Suci Engkau).
Menurutnya, album berkonsepkan taubat itu mengumpulkan lirik-lirik ketuhanan.
“Dua buah lagu itu turut menampilkan kolaborasi Akhil bersama penyanyi Mawi dan Kumpulan Brothers. Lagu ini juga berunsurkan taubat,” katanya yang mengakui lebih tenang bekerja di belakang tabir.
Tidak pernah rindu untuk kembali menyanyi atau belakon, Waheeda bagaimanapun berharap pihak-pihak yang masih menyiarkan lagunya (Wassini) mahupun filem-filem lakonannya seperti Nana Tanjung agar menghentikan siarannya apabila dia menghembuskan nafas nanti.
“Saya lebih tenang berada di belakang tabir. Lebih takut dengan Allah. Saya juga sedar wanita haram melontarkan suara untuk khalayak.
“Saya sedar saya tidak ada kuasa untuk menyuruh mereka berhenti menyiarkan lagu dan filem lakonan saya tetapi harapan saya agar mereka hentikan siaran lagu dan filem apabila saya meninggal nanti,” katanya dalam senyuman tetapi bermakna.
Lagi sambungan cerita, klik di SINI

10 comments:

adan said...

salam.. saya minat sgt dengan ustaz akhill.. dah try cari lagu ampunkan daku kat u-tube tapi tak jumpa.. tunggu orang upload.. ehehe

AyiLarimA said...

Adan : nanti Mira try upload kan lagu 2 ye.. just wait n see ya.. :)

adan said...

wah.. thanks ayi.. jgn heran klu sy tuntut tau.. ahaha

AyiLarimA said...

hahaha, welcome.. jangan segan segan tuntun ye.. hihihi.. insyaallah, nnti Mira d.loadkn lagu 2.. tgk2 laa latest updated Mira nanti ye :)

Nizam Ijam said...

waheeda comel :)



” Nizam Ijam Dot Com”

AyiLarimA said...

waheeda memang comey.. tuan empunya blog ni comey x?? hihihi...

adan said...

insyaALLAH.. sy akan singgah blog ayi.. ^_^

AyiLarimA said...

mekasih Adan.. :)

Engku Sofea said...

sayang. ada kot nama mira. ni baru 50 contestant... ada lagi 100 nama :)

AyiLarimA said...

owh yeke.. huhuhuh... xpe2, nnti Mira tgk latest updated sofea ye.. mekasih tau :)